کوهنوردان  کانون کوه  موفق شدند  روزجمعه 13دی ماه 1398 با تعداد 18 همنورد به قله بند عیش درشمال غرب  تهران منطقه کن از روستای حصارک صعود کنند

سرپرست برنامه  خانم مینا حسینی

اسامی همنوردان:صعود کننده

سیامک عینی 2-مهین انفرادی 3– مینا حسینی 4– فرخنده بوستانی 5– شکوفه چهاردولی 6– مهری مراد پور 7– فاطمه رستمی – 8-اصغر شمس 9-حسین نیستانکی 10– مجید عربی11 – کامتیز نیاپرست12- کامبیز بختیاری13 – اسداله فیض 14– احسان مالمیر 15– احمد طاقه 16– سهراب عظیمی17- ابراهیم عبدی  18-کامران شهریاری   19-یزدان  نوربخش    20- امیر معقول

اه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء امروز پس از بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از عملیات اجرایی پیشرفت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بازدید کردند.

این پروژه که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود به پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء و کارفرمایی دولت اجرا می‌شود.

بنابراین گزارش، سردار عبادالله عبداللهی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد: پروژه راه‌آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان به عنوان یک ابرپروژه مطرح است و باید به عنوان یک ابرپروژه باشد اما ما از روند این پروژه، مطالعات و همه موارد آن فعلاً رضایت خاصی نداریم.

سردار عبداللهی افزود: این پروژه در دو قطعه تهران تا قم و قم تا اصفهان اجرا خواهد شد که روسازی قم تا اصفهان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنابراین گزارش مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حاشیه این بازدید درباره راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان بیان کرد: اعتبارات اسنادی راه‌آ‌هن تهران- قم- اصفهان گشایش یافت و هم‌اکنون این پروژه در ۲ فاز تهران – قم – اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه قطار سریع‌السیر در کشور است، گفت: پیمانکار در محل اجرا مستقر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه با جونیت چینی که LC را آورده است در این پروژه فعال هستند.

وی ادامه داد: در بخش قم تا اصفهان زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش تهران تا قم در مرحله فاز صفر مطالعاتی است.

نورزاد با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه‌ها در این پروژه مستقر شده است، بیان کرد: برنامه‌ریزی می‌کنیم که در فرودگاه امام خمینی (ره) ایستگاه قطار وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در بخشی از این مسیر از کیلومتر ۲۰۹ به بعد در ۳۵ کیلومتر مشکل تملک اراضی در منطقه اصفهان داریم که ۹ کیلومتر آن منابع طبیعی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌در تعیین موقعیت ایستگاه اصفهان و عبور به سمت شیراز مطالعاتی قبلاً در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل انجام شده بود.